top of page
Dzieci bawiące się farbami

NASZE GRUPY

Kaktusowe grupy są zróżnicowane pod względem wieku oraz przejawianych trudności i te dwie kategorie decydują o zakwalifikowaniu dziecka do konkretnej grupy.

Kwalifikacja dziecka do konkretnej grupy odbywa się po godzinnej konsultacji z rodzicami dziecka, na której przeprowadza się rozmowę na temat przejawianych trudności. W każdym semestrze w miarę możliwości uruchamiamy 6 grup dostosowanych do zgłaszanych przez rodziców potrzeb. 

Dobór członków do każdej z grup jest jednym z najważniejszych elementów etapu ich tworzenia. Każda osoba przejawiająca trudności w obszarze kompetencji społeczno-emocjonalnych wymaga zindywidualizowanego podejścia do problemu i wsparcia. Właściwy dobór uczestników istotnie wpłynie na realizację celów treningu oraz osiągnięcie pożądanych efektów. Za w pełni zasadne uznajemy umieszczenie w tej samej grupie dzieci z podobnymi trudnościami. Dzięki temu możemy zaplanować oddziaływania terapeutyczne ze szczególną dbałością o te obszary, które wymagają tego w największym stopniu. 

Stworzyłyśmy 6 profili grup ze względu na trudności jakie przejawia dziecko – zapraszamy Państwa do zapoznania się z ogólną charakterystyką, która znajduje się poniżej.

  • Grupa 1
    Deficyty w zakresie relacji społecznych, komunikacji werbalnej i niewerbalnej, rozumienia emocji, dzieci z diagnozą zespołu Aspergera oraz dzieci bez diagnozy. Jeśli Twoje dziecko: Przejawia trudności w nawiązywaniu i podtrzymywaniu relacji rówieśniczych, Ma trudności w funkcjonowaniu społecznym i nie potrafi odnaleźć się w grupie rówieśniczej, Ma trudności z odczytywaniem lub nazywaniem emocji własnych i innych ludzi, Z trudnością odczytuje intencje innych osób, Przejawia problemy z adaptacją, ciężko znosi zmiany i odstępstwa od znanego planu, Ma problemy z radzeniem sobie z trudnymi emocjami i stresem, Prezentuje zachowania problemowe takie jak napady złości, krzyku, agresji, Doświadcza wykluczenia lub dręczenia ze strony rówieśników, Ma nietypowe, wąskie lub specyficzne zainteresowania, które pochłaniają większość jego czasu i uwagi To ta grupa jest dla Niego
  • Grupa 2
    Trudności wynikające z odczuwania nadmiernego lęku i wysokiej wrażliwości emocjonalnej, dzieci z diagnozą zaburzeń lękowych oraz dzieci bez diagnozy. Jeśli Twoje dziecko: Przejawia trudności w nawiązywaniu relacji rówieśniczych i funkcjonowaniu w grupie Odczuwa lęk w sytuacjach społecznych Ma niską samoocenę Jest wycofane i zamknięte w sobie Jest wysoko wrażliwe lub nieśmiałe Jego reakcje emocjonalne są nieadekwatnie silne do sytuacji i zdarzeń Często się zamartwia Prezentuje tendencję do unikania Ma trudności w radzeniu sobie z porażką, niepowodzeniem, czy krytyką Ma problemy z regulacją własnych emocji To ta grupa jest dla Niego
  • Grupa 3
    Trudności w regulacji emocji i zachowania problemowe – dzieci w wieku przedszkolnym (4-6 lat) i szkolnym (7-13 lat), dzieci z diagnozą zaburzeń emocji i zachowania, dzieci z diagnozą ADHD, a także dzieci bez diagnozy. Jeśli Twoje dziecko: ​Ma problemy z regulacją własnych emocji Prezentuje wybuchy złości, płaczu lub krzyku Reaguje agresją wobec siebie lub innych osób, Ma trudności z dostosowaniem się do zasad, reguł i poleceń Jest impulsywne Prezentuje zachowania problemowe i problemy wychowawcze Ma trudności z radzeniem sobie z porażką, niepowodzeniem i krytyką Często się sprzeciwia, gdy coś nie układa się po jego myśli Często uczestniczy w sytuacjach konfliktowych z rówieśnikami lub osobami dorosłymi Często się obraża ​Ta grupa jest dla Niego!
  • Grupa 4
    Obserwowana nieśmiałość i wycofanie społeczne dziecka, małomówność, niskie poczucie własnej wartości, tendencja do unikania. Jeśli Twoje dziecko: Jest nieśmiałe Przejawia dużą trudność w nawiązywaniu relacji rówieśniczych, mimo chęci posiadania znajomych Ma niską samoocenę Ma niską wiarę we własne możliwości Jest zamknięte w sobie i wycofane Ma trudność z wypowiadaniem się w obecności rówieśników lub nauczycieli Sytuacje społecznej ekspozycji budzą w nim nadmierny lęk Przejawia trudność w podejmowaniu inicjatywy Jest małomówne lub prezentuje cichy sposób mówienia oraz unika kontaktu wzrokowego W sposób nadmierny i nieadekwatny obawia się kompromitacji, krytyki, doznania porażki lub przykrości, czy wyśmiania Ta grupa jest dla Niego!
  • Grupa 5
    Autoagresja, samookaleczenia, zachowania okołosuicydalne, myśli i tendencje samobójcze, wysoka impulsywność, zachowania ryzykowne. Jeśli Twoje dziecko: Ma trudności z regulacją emocjonalną Przejawia problemy wychowawcze lub zachowania ryzykowne Dokonuje samouszkodzeń lub innych autodestrukcyjnych zachowań Ma myśli rezygnacyjne lub myśli samobójcze Jest po próbie samobójczej Jest wyizolowane i zamknięte w sobie Przejawia zachowania agresywne, impulsywne lub antyspołeczne Odczuwa nadmierny lęk, smutek, złość, gniew ​ Ta grupa jest dla Niego!
  • Grupa 6
    Trening umiejętności społecznych dla 6-latków rozpoczynających naukę w klasie I szkoły podstawowej. Wzmacnianie gotowości szkolnej dziecka, czyli: Wspieranie kompetencji społeczno-emocjonalnych niezbędnych do nawiązania satysfakcjonujących relacji rówieśniczych Rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania Trening samokontroli – praca nad regulacją emocji i nauka strategii radzenia sobie z emocjami trudnymi takimi jak złość, smutek, czy lęk Radzenie sobie ze stresem, co pomoże dziecku lepiej radzić sobie z nowymi, szkolnymi wyzwaniami Przestrzeganie zasad i reguł, stosowanie się do poleceń Trening asertywności Wzmacnianie samooceny i rozwijanie pozytywnego obrazu siebie Kształtowanie samodzielności i niezależności Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów oraz sytuacji trudnych Trening koncentracji Trening kreatywności Wzmacnianie zdolności adaptacyjnych
bottom of page